Przychodnia

Placówka o nazwie Miejski Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Numer 2 w Wołominie w tym tekście będziemy nazywać przychodnią.
W przychodni możesz skorzystać z usług:
• lekarza rodzinnego (lekarza pierwszego kontaktu)
• lekarza dla dzieci
• lekarza ginekologa i położnika
• lekarza otolaryngologa, który leczy choroby głowy i szyi:
na przykład choroby nosa, zatok czy uszu.
• stomatologa (dentysty) i protetyka
• gabinetu zabiegowego
• punktu szczepień

Przychodnia w Wołominie jest publiczna. To znaczy, że dostaje pieniądze od państwa, od Narodowego Funduszu Zdrowia, na swoje działania.
Dzięki temu, nie musisz płacić za większość badań i zabiegów. Ale tylko wtedy, kiedy masz ubezpieczenie zdrowotne.
Uwaga: niektóre badania i zabiegi są płatne. Nawet dla osób z ubezpieczeniem. Jeśli nie wiesz, czy jakieś badanie jest płatne albo ile kosztuje – zapytaj w recepcji przychodni.
Adres przychodni

Przychodnia jest w Wołominie. Na ulicy Wileńskiej 74.
Przychodnia jest w bloku mieszkalnym. Blok jest zielony. Przychodnia jest na parterze.
Obok przychodni są 2 przystanki autobusowe o nazwie WOŁOMIN REJA.
Przystanki są bardzo blisko, około 1-2 minuty spacerem od wejścia do przychodni.
Parking

Obok przychodni jest parking. Na parkingu są 2 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Te miejsca są oznaczone znakiem drogowym
i pomalowane na niebiesko.
Wejścia

Przychodnia ma 3 wejścia.
1) Wejście główne:
Jest na środku budynku. Jest tam pochylnia. Tu jest duży hol z rejestracją pacjentów. Stąd przejdziesz do gabinetów: lekarzy i zabiegowego.
2) Wejście boczne przez izolatkę:
To wejście jest na prawo od wejście głównego. Jest tam pochylnia. Tam ktoś może przechodzić kwarantannę. Te drzwi mogą być czasami zamknięte.
3) Wejście do lekarza dla dzieci zdrowych:
To wejście jest na krótkiej ścianie bloku, po jego lewej stronie. Tam jest biała wiata z drzwiami. Wejście jest z poziomu chodnika.
2 wejścia z rampami do przychodni w Wołominie, na ulicy Wileńskiej 74:
Na środku zdjęcia: wejście główne.
Po prawej stronie: wejście przez izolatkę.
Wejście do lekarza dla dzieci zdrowych.
Godziny otwarcia przychodni

Przychodnia w Wołominie jest czynna:
o poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godziny 18:00.
Pamiętaj, musisz się zarejestrować, żeby:
• mieć wizytę u lekarza
• wykonać zabieg, na przykład pobranie krwi.
Rejestracja pacjentów

Jeśli chcesz skorzystać z usług przychodni, musisz się zarejestrować.
Czyli podać swoje dane osobiste: imię i nazwisko, numer PESEL.

Możesz się zarejestrować na 3 sposoby:
1) Osobiście, podczas rozmowy w przychodni. Podejdź wtedy do biurka rejestracji w holu.
2) Przez telefon: zadzwoń na numery: 22-776 26 56, 22-787 54 16, 22-787-51-06, 22-400-56-79
3) Przez stronę internetową: www.zozwolomin.pl. Na górze strony jest przycisk „REJESTRACJA ON-LINE”

Uwaga: możesz się zarejestrować od poniedziałku do piątku od godziny 8:00.
Lekarz w przychodni przyjmuje pacjentów od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godziny 18:00.

W trudnych sytuacjach, możesz zamówić wizytę lekarza w twoim domu.
Taką wizytę musisz zamówić do godziny 10:00 po konsultacjach z lekarzem.
Gabinet zabiegowy

W gabinecie zabiegowym lekarz lub pielęgniarka zrobią niektóre badania, zastrzyki, pobiorą krew i inne próbki albo założą opatrunek.

Gabinet zabiegowy jest czynny od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godziny 18:00.
UWAGA: pobranie krwi i innych próbek jest tylko od godziny 8:00 do godziny 10:30.
Punkt szczepień

W punkcie szczepień pielęgniarka zrobi szczepienie na jakąś chorobę, na przykład odrę czy COVID-19.
Punkt szczepień jest czynny od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godziny 18:00.
Filia przychodni w Zagościńcu

Przychodnia w Wołominie ma filię, to znaczy ms swój odział, mniejszą przychodnię w innej miejscowości.
Filia jest w Zagościńcu jest na ulicy Kolejowej 17.
Przychodnia w Zagościńcu jest blisko stacji kolejowej.
Spacer ze stacji kolejowej do przychodni zajmuje około 5-7 minut.

Na zdjęciu jest budynek przychodni w Zagościńcu.
Przychodnia jest w budynku za zielonym ogrodzeniem.
Drzwi do budynku zobaczysz, po przejściu przez furtkę po prawej stronie.
Rejestracja i gabinety są na parterze.
Godziny otwarcia filii i kontakt

Przychodnia w Zagościńcu jest czynna w środy od godziny 8:00 do godziny 18:00.
W pozostałe dni tygodnia: poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek,
jest czynna krócej. Od godziny 8:00 do godziny 15:00.

Możesz się zarejestrować do przychodni na 3 sposoby, które są opisane wyżej na tej stronie.
Numer telefonu do przychodni w Zagościńcu: 22 787 75 54.
Dostępność przychodni i jej filii

Wszystkie wejścia do przychodni i filii nie mają barier architektonicznych.
Przed niektórymi wejściami są rampy.
Ale jeśli potrzebujesz pomocy lub asysty, napisz maila na adres: biuro@zozwolomin.pl.

W budynku przychodni możesz skorzystać z:
A. Pętli indukcyjnej.
B. Tłumaczenia na polski język migowy.
C. Mapy dotykowej i napisów dotykowych.
Kontakt

Jeśli chcesz skontaktować się z przychodnią, możesz:
1) Zadzwonić na numery: 22 787 54 16 albo 22 776 26 56
2) Napisać na adres mailowy: biuro@zozwolomin.pl.
3) Użyć formularza na stronie internetowej przychodni:
Wejdź na stronę: www.zozwolomin.pl/kontakt.
Wpisz swoje imię, nazwisko, adres e-mail, a potem temat i treść wiadomości.

Ten tekst napisał zespół przychodni. Pomagała w tym Fundacja Polska bez Barier. Tekst powstał w 2023 roku. Skonsultowały go osoby z Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Koło Lublin.
Jeśli widzisz w tym tekście błąd albo uważasz, że coś można napisać inaczej,
napisz na adres: fundacja@polskabezbarier.org.
W tekście są piktogramy zrobione dla ARASAAC. Ich autorem jest Sergio Paolo, a właścicielem – Rząd Aragonii.
www.arasaac.org